Tisdagstankar om höstpepp

 


Höstpepp kan behövas ibland, även för oss som älskar hösten. 

Hösten innebär nystart och härliga promenader med korvgrillning och varm choklad. Stickade tröjor och mysiga kvällar framför brasan. Jag njuter av att kunna tända ljus och elda i kaminen tillsammans med familjen eller ensam med en kopp te och en bok. 

Men hösten innehåller också mörkare kvällar, regn, rusk och en känsla av att det är väldigt långt till sommaren. Jag kan tycka om detta, det är lite befriande med dåligt väder eftersom det då är "tillåtet" att stanna inne och göra inne-grejer. På sommaren blir det en sådan press att vara ute och ta tillvara på allt (även om jag verkligen gillar sommaren också).  

Jag brukar ofta vara full av energi i september och början av oktober men sen kan det bli lite segt. Särskilt så här i mitten av hösten så kan man behöva en energiboost eftersom semestern är över sedan länge och det är fortfarande långt kvar till julmyset. 

I år tänkte jag testa att delta i Flow summit 2021 som höstpepp. Det är en vecka med dagliga inspirationsmail och videos för personlig och andlig utveckling. Jag har inte varit med i detta tidigare och kanske är det inget vidare. Eller så är det jättebra, det får vi se. Eftersom det är gratis så tänker jag att det är värt att prova. Det startar på torsdag den 20 oktober så det finns fortfarande lite tid att registrera sig om någon mer är sugen på att vara med.  


Vad är dina bästa tips för höstpepp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Boktips - Lura hjärnan att spara

 Det var länge (kanske tre månader) sen jag läste en bok om sparande och ekonomi. Efter förra veckans insikt att jag hade bristande motivati...