Höstlovskul



Höstlovskul. Nu har halva höstlovet gått och halva är kvar. Jag har det så lyxigt så jag är ledig med barnen hela veckan. 

Efter utvärdering av höstlovets första halva så slår det mig igen att man inte behöver fylla en ledig vecka med dyra aktiviteter (även om vi har gjort en del sådana också). Det gäller särskilt för mindre barn. Det viktigaste för dem är att man spenderar närvarande tid med dem. Inte sitter och scrollar sociala medier eller mail i telefonen. 

När vi frågade minstingen vad som varit roligast de senaste dagarna så verkade "spela fotboll med mamma" och "spela försvunna diamanten tillsammans" komma lika högt i rang som att vara på äventyrsbad. Det är i och för sig jättekul att kunna gå på äventyrsbad och andra lite dyrare aktiviteter ibland men man ska inte inbilla sig att det är det viktigaste.


Är du ledig något i veckan och vad hittar ni på i så fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Boktips - Lura hjärnan att spara

 Det var länge (kanske tre månader) sen jag läste en bok om sparande och ekonomi. Efter förra veckans insikt att jag hade bristande motivati...