Bye bye Dermalogica


Idag tog min stora 100 ml Skin smoothing cream från Dermalogica slut. Denna kostar 599 kr från Lyko där jag ibland har handlat (rekommenderat pris är något högre). I "normala" fall skulle jag för någon vecka sedan ha identifierat ett behov av att fylla på förrådet med en ny kräm och gått in i en webshop för att beställa. Hade garanterat även handlat något mer när jag ändå höll på (så gör, eller rättare sagt gjorde, jag alltid). Men icke!

Tack vare mina nya förebilder och ett inlägg från Fru EB om just detta så avstod jag från att inhandla en ny likadan (dyr) kräm. Jag rannsakade om det verkligen är värt att lägga tusenlappar per år på ansiktskräm och nej, det tycker jag inte. Dessa tusenlappar arbetar bättre i mina indexfonder där de kan gotta sig och växa till nästan 28000 kr på 10 år (7 % ränta, 2000 kr/år).

Istället gick jag till skönhetshyllan i den lokala Willysbutiken förra gången jag handlade, letade efter något i 50-kronorsklassen och hittade denna Nivea-kräm. Inte säkert att den faller i smaken, i så fall får jag leta efter annan i likvärdig prisklass nästa gång. Finns även en risk att jag förvandlas till en padda eller pumpa men det är sådana risker man får ta här i livet, living on the edge helt klart...

Må så gott i sommarvärmen!
Mvh Spardrottningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Boktips - Lura hjärnan att spara

 Det var länge (kanske tre månader) sen jag läste en bok om sparande och ekonomi. Efter förra veckans insikt att jag hade bristande motivati...